Pages

Friday 6 May 2011

Pecoh BUDU Pecoh PERUT ( terKENCEK bahasa Qlate )



Baco biar habis,sakit perut doh ni wak ngila (gelak dgn kuat)...lucu2 lah weii.
terkecek  1
Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok,dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest, kawe denga dio oyak gini
“mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni”

terkecek  2
cikgu: kenapa baju sekolah awak ade bintik2 hitam?
murid: Baju saya kena PERTIK SAWA cikgu.

terkecek  3
kwn aku citer cara2 masak kerutup..
”mula2 panaskan minyak…masukkan bhn kisar…tumis hingga naik bau…kemudian masukkan AWAS…..”

terkecek  4
Aku pernah dengar statement ni kat bank…
“hutang encik yang perlu bayar ialah dua ribu tiga ratus lima puluh ringgit point SAMAS…..”
yg ak nk sukonyo ore wak oyak tu ore cino……

terkecek  5
peristiwa kat bandar jengka…member kelantan aku gak…..
‘BANG MINTAK SUPIK SATU’…..wakakaka…..bercakap luar tuh…

terkecek  6
masa di U mulo, ado member aku ni buleh awek bdk Johor.. mmg sokmo berigak ayat kelate time dia berkecek luar ngan awek dia tuh.. contoh paling kelakar aku igt lg masa tu dia tgh bergayut tanya khabar awek dia yg demam..
“Ayang.. camne dah “sial” ke belum demam ayang tu?” pastuh lagi.. “sori la abang x sempat call ayang, abang tidor strik (straight) td”

terkecek  7
ade sorang awek kelate ni kije receptionist kat hotel kawan aku kije…aritu hotel xdak api,blackout, so guest kol la hotel ,dia yg cakap
guest : ” nape takde api ni”
awek : ” maaf cik,black out.api berJENTAP”

terkecek  8
Dalam sebuah komuter…
“abang boleh ALIH sikit tak? Saya nk duduk ETEP.”

terkecek  9
haha..aku ado kisoh saen aku dio nak beli kuih d bazar ramadhan ari tu…die beli kuih rm2 gune duet rm5 pahtu mok cik kedai tu wi balik rm 2..so dio ni oyak ar,
“mok cik cucur lagi xcukup seringgit..” mok cik ni pon oyak ar..”cucur xde dek, kalo nak kat kedai sebelah ade”.

terkecek  10
aku tringat pok sdaro aku maso gi kijo s’pore dulu
sebelum tu dia gi jale2 di johor dulu…dia skali nga saing2 dia 3 oghe
gi lah beli air….pah tu dia tanyo mokcik tu…
“kak….. PLETIM adaa ?
kakok tu ngango sapa…….saing2 dia pecoh perut dengar ” PLETIM”

terkecek 11
tringat ado soghe saing crito maso dio baru pindoh singapore…maso tu dio skoloh rendoh lagi…ado sari tu mok dio suruh gi keda beli bare…
saing : toke…kakah sup ada?
toke : hah?? kasut? kasut tak ada…itu terompah ada la…
saing : bukannn…kakah sup la…ada ke?
toke : aiya…saya sudah cakap kasut tak ada…terompah saja ada…
saing : (balik rumoh gi tanyo mok dio kelik) ma…cino tu duk royak kasut kasut tropoh…royak nok kakah sup…duk tawar tropoh dio…
mok saing : ma tok ingak nok royak sini oghe panggel repoh sup (rempah sup)…
saing : pade pong cino tu tok pehe…

terkencek tahap dewo
Ambo sediri pun penah kena dulu, gini..
masa kursus BTN, member dorm sebelah bising, selamba je ambo tepik,
“weiii, diamla, BOSANLA
heheheh..member kelate pecoh perut suko..lorat kelantan, istilah Bosan ni ada dua maksud



No comments:

Post a Comment