Pages

Tuesday 31 May 2011

TOLAK TAWARAN KERJA?..Aku seorang yg demand..

Ni aku nak berceritara kenapa n pasai pe n why aku xterima tawaran kerja
selepas / sebelum interview...aku ni bukanlah demand sangat tapi kate kawanku kadang2 kite perlu demand. kenapa??ok jom layanzzz..........





KENAPA 1  > Aku tengok lokasi dulu,samada dekat atau jauh dari 
                                  umah sewa aku, bape minit perjalanan nye.

KENAPA 2  > Aku tengok gaji dulu sesuai ke tidak dengan jawatan tersebut..
                                 contoh nye kerja sebagai pekerja gudang
                                 tapi gaji Basic RM530 jer..

KENAPA 3  > Tengok dia punya intensif2 lain, contohnya Basic RM700 
                              elaun makan RM50, elaun kenderaan RM20,
                              elaun kedatangan RM200,OT RM5.40 1 jam,dan 
                              Bonus RM300 1 tahun.

KENAPA 3  > Kadang2 aku tengok juga pada cuti..contohnye cuti tahunan,
                                 cuti Am, cuti sakit dan cuti raya ade ke tidak..
                                 senang raya boleh balik.hu3

KENAPA 4  > Perlu juga bagi aku yang demand ni tengok pada waktu kerja,
                                 contohnya Pukul 9.00am - 5.30pm, n waktu kerja 5 hari
                                 seminggu.sebabnya sume budak2 umah aku cuti pada hari
                                 ahad & sabtu,so jelez lar..kuinz2..


Pada kawan2 jangan ler demand sangat mcm YC ni,bcoz sampai sekarang YC belum kerja lagi, sebelum ni dgn alasan nak kerja selepas konvo dulu,sekarang...duk tanam pokok anggur lagi..he3..
Tapi perjuangan YC bukan stakat goyang kaki je,YC tetap brusaha cari pekerjaan yang sesuai dgn diri YC ni...lau xsesuai susah YC nak kerja lame..

P/S  :  Pengalaman lebih penting daripada pendidikan,But pendidikan 
juga sama penting..so dua2 penting 'Tahap Pendidikan akan diberi gaji tinggi,
 Pengalaman pula  akan diberi pangkat tinggi..  Mana   yang jadi pilihan?? 
KECUALI 'goverment lah' pikir2kanlah...gradiozzz...........

No comments:

Post a Comment